Julekvartalet var godt for Matas
Den sammenlignelige vækst i egne butikker udgjorde 1,5 pct. i 3. kvartal 2015/16. Det var dog forventet.
Det svarer ifølge en selskabsmeddelelse fra Matas til en vækst på 1,0 pct. i forhold til samme periode i 2014/15.
Like-for-like væksten for de første 9 måneder af 2015/16 udgjorde 0,8 pct.
Udviklingen i julehandlen var som forventet.
Terje List, adm. direktør, siger:
- Vi hilser den højere vækst set i forhold til årets foregående kvartaler velkommen. Vi er godt tilfredse med vores eksekvering af julehandlen og af den store Black Friday, såvel i butikkerne som i webshoppen. Vi ser det som en tillidserklæring til vores koncept, at kunderne har fastholdt Matas som en af deres foretrukne julegavebutikker.
Forventningerne til helåret fastholdes uændret i forhold til det tidligere udmeldte med en samlet omsætning for 2015/16 omkring 3,45 mia. kroner, baseret på en estimeret like-for-like vækst i 2015/16 på omkring 1 pct.
EBITA marginen forventes fortsat realiseret på et niveau omkring 17,0 pct.